Att vara modig handlar egentligen mer om att alltid starta all strategisk planering och kommunikation med frågan Varför?

5VARFR~1Att alltid fråga varför för att bättre förstå syften och mål, bättre förstå anledning till kommunikation. Finns det inget svar finns inget behov och då finns det inget att marknadsföra.

Den modiga platsmarknadsföraren var en av trenderna inom platsmarknadsföring under 2014 enligt Placebrander.  Våga sticka ut och stå emot. Hellre tro på kunskapen om sin målgrupp och skapa ett budskap som når fram än att göra samma annons som man alltid gjort bara för att inte stöta sig med ”förståsigpåarna”

Det är också ”varför” som skiljer framgångsrika företag och ledare från andra. Enligt Simon Sinek är det just bristen på ”Why” som är nyckeln till bristen på framgång. Han har förenklat sina upptäckter i en modell som han kallar ”the golden circle.  Hans presentation kan du se här

simon-sineks-golden-circle-great-leaders-start-with-why